Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2014. Február 27. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Az állam a kamionosok útdíjrendszerére alapozná a mobilfizetést

Az állam a kamionosok útdíjrendszerére alapozná a mobilfizetést

A kamionosok útdíjrendszerére alapozná az állam a mobilfizetést - írja a Népszabadság. A lap szerint ha a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tervei megvalósulnak, akkor lesz mobiltelefonon megváltható vonat- és buszjegy, intelligens parkolás, illetve autópályadíj, de 2016-ban a strandbelépőkért, színházjegyekért éppen úgy okostelefonnal fizethetünk majd, mint a szemétszállításért.

Az elektronikus útdíjrendszerről ugyanis kiderült, hogy zseniális. A projektet szolgáló platformról kiderült, hogy nemcsak az útdíjszedésben, hanem szinte majdnem mindenütt hasznát lehet venni, ahol fizetni kell. És ezt a sokoldalúságot a kormány ki is használja.

A kizárólagosság jogával törvényben felruházott NMF a Hu-Go technológiájára alapozza a nemzeti mobilfizetési rendszert (NMFR). A mobiltelefonos applikációk révén elérhető kényelmi szolgáltatásokat elsőként a közúti fuvarozók tesztelhetik, de az idén jut belőlük autósoknak, jövőre pedig a közlekedési járatok utasainak. A lap szerint ez azonban még csak a kezdet.

A nemzeti mobilfizetés feltételeinek megteremtése célegyenesben van – legalábbis Veres Mihály szerint. Az NMF vezérigazgatója elmondta: cégük 2012. októberi megalakulása óta mintegy 200 millió forintot költöttek szervezetük életre hívására, a társaság működőképessé tételére. Ma már ott tartanak, hogy tavasszal piacra kerül az NMFR első szolgáltatása. És úgy érzi, a mobilcégek is elfogadják, hogy az állam fellépése nem jelenti a már bevezetett fizetési szolgáltatások végét.

A mobiltelefonos parkolási megoldások fejlesztőinek például nem kell egyenként szerződést kötniük a szolgáltatókkal, illetve a különféle fővárosi, esetleg vidéki parkolási cégekkel, ezt megteszi helyettük az állami társaság. Ha pedig valaki saját mobiltelefonos vonat- vagy buszjegyvásárlási szoftverével lépne piacra, a MÁV, a BKK vagy a Volán-társaságok helyett kizárólag az NMF-fel kell megállapodnia.

Ígérik, a minőségi és biztonsági követelményeknek megfelelő szoftvereket kínáló partnerek könnyen csatlakozhatnak majd az NMFR-hez. Még akkor is, ha a magánszektorból jelentkező fejlesztők egy-egy alkalmazása esetleg az állami szolgáltató saját applikációinak versenytársa lesz. Úgy tartják: a felhasználóknak kell eldönteniük, melyik megoldást használják. A választásnak szabadnak kell lennie, de az előre meghatározott stratégiai területeken mindenképpen elérhetővé kell tenni a mobilfizetést.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: