Városlista
2020. október 1, csütörtök - Malvin

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Október 01. 13:03, csütörtök | Külföld

Az FBI volt igazgatója a szenátusban számolt be az Oroszországgal kapcsolatos nyomozásokról

James Comey, az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) 2017 tavaszán elbocsátott igazgatója szerdán a szenátus igazságügyi bizottsága előtt beszámolt az Oroszországgal kapcsolatos korábbi nyomozásokról,

2020. Október 01. 08:59, csütörtök | Külföld

Már 33,8 millió a fertőzöttek száma a világban, 23,5 millióan felgyógyultak

Már 33 880 896 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 1 012 964, a gyógyultaké pedig 23 551 663 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem csütörtöki összesítése szerint.

2020. Október 01. 07:07, csütörtök | Külföld

Kezdődik az egyetemi oktatás Szerbiában

Kezdődik az egyetemi oktatás Szerbiában csütörtökön, a legtöbb helyen a hallgatók tantermekben fognak tanulni, ahol viszont nem megoldható a kellő elővigyázatossági intézkedések betartása,

2020. Október 01. 05:00, csütörtök | Külföld

Hétfőtől szükségállapot lesz Csehországban

Csehországban hétfőn harmincnapos szükségállapot lép érvénybe - döntött szerda délután a kormány. A CTK hírügynökség szerint Roman Prymula egészségügyi miniszter javaslatát a kabinet egyhangúlag szavazta meg.